دانشگاه غیر انتفاعی نقش جهان

محتویات این وبلاگ شامل کلیه اطلاعات مورد نیاز دانشجویان آقای مهندس سوفسطائی در دانشگاه نقش جهان می باشد.

دانشگاه غیر انتفاعی نقش جهان

محتویات این وبلاگ شامل کلیه اطلاعات مورد نیاز دانشجویان آقای مهندس سوفسطائی در دانشگاه نقش جهان می باشد.

دوره آموزشی ؛چگونگی تهیه مطالب نگارش و ارائه مقالات علمی؛

مقالات علمی نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی دانشجو به انجام کار تحقیقاتی و میزان جدیت وی در انجام آن می‌باشد. به تجربه ثابت شده است که دانشجویانی که دارای مقالات علمی هستند، شانس بالاتری برای دریافت پذیرش در مقاطع بالای تحصیلی دارند. به همین دلیل داشتن مقاله‌ی علمی هم به دانشجویان کارشناسی و هم به دانشجویان کارشناسی ارشد توصیه می‌شود،  به همین دلیل چنانچه قصد ادامه‌ی تحصیل در مقاطع بالاتر را دارید،‌ در چاپ مقالات علمی کوشش جدی نمایید.

مقالات علمی معمولا در کنفرانس‌ها و ژورنال‌ها چاپ می‌شوند. از نظر اعتبار تمام کنفرانس‌ها و ژورنال‌ها یکسان نیستند و کیفیت مقالاتی که در آنها چاپ می‌شود بسیار متفاوت است. توجه داشته باشید که وقتی برای ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور اقدام می‌کنید، کسی معمولا مقالات شما را نخواهد خواند، بلکه تعداد مقالات شما و اعتبار جایی که مقالات شما در آن چاپ شده است، معیار ارزشیابی خواهد بود. بنابراین سعی کنید که مقالات خود را به کنفرانس‌ها و ژورنال‌هایی که از نظر کیفی در سطح بالاتری قرار دارند ارسال نمایید.

در دوره کارشناسی نوشتن مقاله برای دانشجویان خیلی مفید است. در دوره یک روزه طراحی شده جهت شرکت دانشجویان سعی در آموزش نحوه گردآوری نگارش و ارائه مقالات در سطح ملی و بین المللی می باشد.

این دوره شامل سرفصل های زیر است: